Viggo og Dagmar Wiinberg

Et led i høkerkæden

Viggo Wiinberg er født 7. juni 1985 og død 14. december 1961.

Dagmar Wiinberg er født 27. september 1881 og død 12. februar 1971.

Aage Wiinberg overtog forretningen på Ny Carlsbergvej i 1936. Derefter blev butiksarealet udvidet med nabobutik og totalmoderniseret i 1946. I 1965 indførtes selvbetjening og varesortimentet blev udvidet med mange flere dagligvarer. Butikken blev solgt 1982. Sønnen Finn Aa. Wiinberg er udlært slagter og medlem af Høkerforeningens bestyrelse. Privatfoto.

Paalægs- & Røgeriforretningen åbnede i år 1912, på Ny Carlsbergvej 23, København V.

Aage Wiinberg, født 1912, har været mangeårigt medlem af Bestyrelsen for Høkerforeningen og bl.a. Formand for Byggeudvalget og medlem af foreningens Skyttelav.

Forretningen blev moderniseret nogle år senere. Aage Wiinberg overtog forretningen 1936, derefter blev butiksarealet udvidet ved inddragelse af en nabobutik, samtidig blev butikken totalmoderniseret i 1946 for kr. 68.652,57.
Et efter datiden meget stort beløb.

Kilde: Høkerforeningens arkiv.

I ca. 1965 blev butikken igen moderniseret, således at der blev selvbetjening og varersortimentet blev udvidet med mange flere dagligvarer. I 1982 blev butikken solgt p.g.a. Aage Wiinberg’s sygdom.

Viggo Wiinberg her med sønnen Aage på skulderen. Ca. 1914. Privatfoto.

Aage Wiinberg nåede at have butikken i 46 år.

Aage Wiinbergs søn Finn Aa. Wiinberg, født 1942, er udlært i 1961 som slagter fra Københavns Kødby, han arbejde i branchen i 8 år inden han valgte ejendomsbrancen med køb/salg og byggeri af ejendomme.

Finn Aa. Wiinberg, blev medlem af Høkerforeningen i 1963, kom i Bestyrelse i 2002, og blev næstformand 2003, en post han stadig bestrider ved redaktionens slutning.

Jørn Carlsen

Henning Andersen